Frågor och svar
Här kan du få svar på de vanligaste frågorna.
Renovering
Om du vill renovera behöver denna godkännas av Afa Fastigheter. Vänligen kontakta förvaltningen.
Ja, men du behöver återställa färgen till ursprunglig färg innan utflytt. Kontakta Aphos för färgkod.
Ja, men du behöver laga alla hål när du flyttar ut.
Drift och underhåll
Du som hyresgäst ansvarar för underhåll och reparation av persienner.
Du som hyresgäst ansvarar för att köpa och byta ut alla trasiga glödlampor och glimtändare - även i ugn och kyl/frys.
Inflyttning och utflyttning
Inför nyckelutlämning bokas tid med biträdande förvaltare. Nycklarna hämtas på vårt kontor på Klara Södra Kyrkogata 18.
Ja, det går bra. Kontakta Aphos på telefon 020-30 43 04 eller mail aphos@afafastigheter.se
Extranycklar beställs via Aphos på telefon 020-30 43 04 eller mail aphos@afafastigheter.se
Ja, kontakta biträdande förvaltare.
Information om bredbandet hittar du i portinformationen för ditt hus eller i Bopärmen i Mina Sidor.
Hyreskontraktet och betalning
Du hittar din hyresavi på Mina Sidor.
Kontakta din biträdande förvaltare för mer information om garageplatser.
Nej, det går inte.
Nej, det finns inte.
Den som ska flytta och skriva av sig från lägenheten kontaktar vår hyresadministratör.
Felanmälan/serviceanmälan och Mina Sidor
Logga in på Mina Sidor och gör en felanmälan. Vid akuta ärenden ring Aphos på telefon 020-304 304.
Vi kräver BankID för inloggning på Mina Sidor och därför kan enbart de personer som står på kontraktet logga in. Om två personer står på kontraktet kan båda logga in på Mina Sidor. Du kan logga in i Mina Sidor från och med det datum som ditt hyresavtal börjar.
Både tvättstugan, hissen och andra gemensamma utrymmen går att felanmäla på Mina Sidor. Där kan du också se om någon annan redan gjort en felanmälan. Kryssa ur rutan "Endast mina" under pågående ärenden så ser du även felanmälningar på gemensamma utrymmen.
Det går bra att boka tvättstugetid på Mina Sidor.